Portret de apicultor: Asociația Csíkszéki Mézlovagrend

Parteneriatul Mézözön operează în Păuleni-Ciuc și pe o rază de 50 de kilometri, acționând împreună cu apicultorii locali pentru a livra clienților cea mai bună și mai proaspătă miere. Datorită lanțului scurt de aprovizionare, mierea trece direct de la stupină la masa consumatorului, păstrându-și aromele și nutrienții naturale. Cumpărând de la aceștia, consumatorii nu doar că își susțin propria sănătate, dar contribuie și la dezvoltarea economiei locale, reducând în același timp amprenta asupra mediului. În următoarea serie de articole, îi vom prezenta pe cei care fac parte din parteneriat. În articolele noastre anterioare au fost prezentați producătorii Mária Csilla Bara, Ferenc Lajos, István Zöldi și Tibor Lázár, respectiv Asociația Bioméz. În acest articol, vom prezenta pe scurt Asociația Csíkszéki Mézlovagrend, care se află în strânsă legătură cea mai veche asociația de profil, înființată în anii 1950. Liderul organizației este apicultorul Tibor Lázár.

– O asociație poate fi de mare ajutor pentru apicultori. Putem discuta despre profesie în sine, putem rezolva împreună eventuale probleme, nu doar cele ce țin de bolile albinelor, dar și aspecte ce țin de vânzări și marketing, de exemplu. De aceea, acum mai bine de 15 ani, am fondat Asociația Csíkszéki Mézlovagrend, astfel încât să putem vinde cât mai multă miere aici, pe o rază de aproximativ 50 de kilometri, și direct de la producător la consumator – explică Tibor Lázár. Am inițiat acest parteneriat pentru a oferi consumatorilor garanția că mierea noastră provine din plantele și flora specifice județului Harghita. Scopul lanțului scurt de aprovizionare este să putem vinde mierea pe care o producem într-un cerc cât mai restrâns, fără a fi nevoiți să concurăm cu mierea din Argentina sau China. De aceea organizăm în fiecare an multe evenimente mici și mari, dar participăm și la organizarea concursului de miere Nektária. Toate acestea sunt importante pentru ca noi, producătorii, să ne dezvoltăm și pentru a consolida încrederea consumatorilor și a promova consumul de miere.

 

Sursa: Bucătăria și Grădina Secuiască

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

twenty − 1 =